Att Pusha T får avsluta och stänga festivalen känns faktiskt lite udda, men också helt rätt. De som är kvar i Linnétältet är till största del ”riktiga fans” vilket märks på energin som publiken ger Pusha. En energi som han behövde, för han startade i ärlighetens namn lite väl lugnt och städat. Men ett par låtar in känner sig King Push som hemma vilket publiken reagerar på och temperaturen höjs ännu några snäpp till. Just låten ”King Push” är också en av höjdpunkterna tidigt på konserten: ”I don’t sing hooks!” som han säger, men rappar gör han och oj som han gör det. Clipse, Re-Up Gang och GOOD Music – alla representeras av Pusha under kvällen och det känns nästan som att alla är där och att vi får hänga lite med Pusha och alla hans sköna vänner. ”Trouble on my mind” får stället att explodera och där vi står, långt fram i mitten, är viben snudd på magisk. Jag förstår liksom killen som klättrade upp i ena stolpen som håller uppe det stora tältet. Han klättrade längst upp och att han gjorde det är ganska talande för hela spelningen – man ville bara se mer, höra mer, uppleva mer och framför allt – att den inte skulle ta slut. ”New god flow” körs, utan Kanye West givetvis, och folk går loss. Bredvid mig står ett par som kan vartenda ord i alla låtar. Det är för detta par, och alla andra fans, som Pusha T kör för idag. Han matas av publikens energi och ger oss 100 % kärlek tillbaks. Att någon kastar upp en ros, tidigare utdelad av Mos Def på hans konsert, och Pusha T fångar den – för att stå och rappa med den i handen: det kändes väldigt passande för denna timmeslånga kärleksförklaring. Inte ens Linnétältets dåliga ljud (hög bas, låg mick) kunde ta något ifrån denna fina upplevelse, som knyts ihop fint i slutet med Clipse ”Grindin” bland annat. Ett härligt avslut på en lyckad festival.

betyg_5

//Alexander Kihlström