Restaurangkedjan Chipotle stämde Frank Ocean för utebliven låt.

Frank Ocean fick över 200 000 dollar för att bidra med sång till den mexikanska grill-restaurangkedjan Chipotles nya reklamkampanj, något som han senare aldrig gjorde. Chipotle svarade med en stämning.

Enligt dealen skulle Frank Ocean göra en cover på “Pure Imagination” från filmen Willy Wonka och chokladfabriken, som skulle ackompanjeras av en reklamvideo. Men Frank Ocean blev förbannad över en detalj i videon och valde att inte skicka sin sånginsats. Varför? Chipotle lade in sin logga i slutet av reklamen…

Enligt hans advokat trodde Frank att projektet skulle uppmärksamma ekologiskt jordbruk, och det var dessutom ingen Chipotle-referens i den första presentationen. Dessutom skulle han få godkänna materialet innan sändning.

Nu har Frank Ocean tagit saken i egna händer och valt att ersätta Chipotle med de 212 500 dollar han fick betalt för kampanjen. Han lade också till ett tydligt meddelande i versaler till kedjan – “FUCK OFF” – för att sedan posta resultatet på Tumblr:

Lyssna även på “Hero” där Frank Ocean samarbetar med medlemmar från The Clash och Diplo:

65ba07add7a32f7b0a037f23