Under hösten släpps en kollektion av exklusiva hörlurar, ljudsystem och accessoarer med stark miljöprofil och stort samhällsengagemang.

I höst lanseras House of Marley i Sverige, ett livsstilsvarumärke som är skapat utifrån Bob Marleys vision “One love”. ”Make way for that positive day”. Så sjöng Bob Marley, och det är just det budskapet House of Marley vill föra med sig till Sverige. Marley-rörelsen arbetar för att skapa en bättre värld och med att erbjuda ett utbud av miljövänliga och innovativa ljud- och livsstilsprodukter.

– När vi sätter Marley-namnet på en produkt tar vi det på stort allvar, speciellt när det gäller ljudutrustning, säger Bob Marleys son Rohan Marley. Vi är otroligt nöjda med den positiva responsen vi har fått, världen över, på vår första kollektion av Marley-hörlurarna. Och nu är det äntligen dags att sprida de positiva vibrationerna i Skandinavien.

House of Marleys produktportfölj sträcker sig från ljudanläggningar till accessoarer, från hörlurar och dockningsstationer i väskor till klockor och glasögon. För varje såld produkt går en del av intäkterna till 1Love.org, Marley-familjens välgörenhetsorganisation. Organisationen stöder välgörande ändamål runtom i världen för ungdomar, miljön och fred. Marley-familjen samarbetar också med välgörenhetsorganisationer på lokal nivå och samarbetet med en svensk välgörenhetsorganisation kommer att tillkännages inom kort.

– Vi vill ge människor nya sätt att uppleva ljudet av sina favoritlåtar medan vi ger något tillbaka till mänskligheten och planeten genom vår ideella organisation 1Love.org. Vår far lärde oss att vi alltid måste ge något tillbaka för att slutföra cirkeln. Det räcker inte att göra miljövänliga produkter, vi måste också stödja organisationer som gör gott och vidta åtgärder, säger Rohan Marley.

65ba07add7a32f7b0a037f23