Omdefinierar begreppet Superstar i samband med Superstar-skomodellens relansering.

Sedan 1969, då skomodellen Superstar först lanserades, har mycket hänt med perceptionen av vad en Superstar är. Med den blandning av sociala medier som ständigt finns närvarande i vår vardag och alla de digitala kanaler vi idag har att tillgå har grunden lagts för en ny typ av Superstar.

I samband med att den ikoniska skomodellen nu relanseras rullar adidas ut en global kampanj där man utforskar vad det innebär att vara en superstar år 2015. Vid sidan av namn som Pharrell Williams och Rita Ora sätter man också ljuset på tre svenska framtidshopp.

Den globala kampanjen sjösätts med en 90-sekunders film där namn som David Beckham, Pharrell Williams och Rita Ora syns i huvudrollerna. Under parollen ”a Superstar is not what you think it is” delar de med sig av sina tankar kring kändisskapet och belyser genom citat som ”It’s not about the number of views, likes or shares” och ”It’s not about walking down red carpets, talking to reporters and waving at fans” att en sann Superstar inte definieras av allt det ytliga som präglar bilden av ett kändisskap.

Vid sidan av de internationella namnen har man i Sverige satt ljuset på tre svenska framtidshopp – DJ:en Jessie Granqvist, musikern Samuel Lundin och författarhoppet Sara Homand.

Genom sina respektive professioner och på sättet som de på kort tid har satt avtryck på svensk populärkultur har de bidragit till att utmana synen på vad en Superstar är.

SamuelLundin_SaraHomand_JessieGranqvist
SaraHomand
JessieGranqvist
SamuelLundin